Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
|
|||
20300, Черкаська область, м. Умань, вул. Коломенська, 18, тел. /04744/ 35777, факс 37370
«____»____________ № _______
Президенту України
Порошенку Петру Олексійовичу
вул. Банкова,
Прем'єр-міністру України
Яценюку Арсенію Петровичу
вул. Грушевського, 12/2, м. Київ, інд. 01008
Голові Верховної Ради України
Гройсману Володимиру Борисовичу
вул. Грушевського,
Уповноваженому Верховної Ради України
з прав людини
Лутковській Валерії Володимирівні,
вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, інд. 01008
Голові Державної судової адміністрації України
Холоднюку Зеновію Васильовичу
провул. Георгіївський,
Шановні очільники органів державної влади України, просимо Вас розглянути звернення суддів, працівників апарату Уманського міськрайонного суду Черкаської області та вжити заходів реагування для вирішення критичної ситуації, щодо невиконання положень ст.147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» в редакції Закону України №192-VІІІ від 12 лютого 2015 року, у сфері нарахування та виплати заробітної плати працівникам апарату суду.
Звертаємо Вашу увагу на те, що ч.1 ст.147 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", який набрав чинності 28.03.2015 року, розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 % посадового окладу судді місцевого суду, посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців. Такий розмір посадового окладу є справедливим та соціально виправданим, про що свідчать звернення судів з аналогічними листами.
Зобов'язано Кабінет Міністрів України у 3-місячний строк з дня набрання чинності привести свої нормативно-правові акти у відповідності із цим Законом України.
З 28 березня 2015 року по даний час Закон, який прийнятий Верховною Радою України не виконується, працівникам апарату суду виплачується заробітна плата з розрахунку посадового окладу в розмірі мінімальної заробітної плати в сумі 1218 гривень, таким чином утворюється заборгованість по заробітній платі державних службовців, що неприпустимо в демократичній, правовій державі та є порушенням статті 43 Конституції України, згідно якої кожен має право на належну заробітні плату, не нижчу від визначеної Законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається Законом.
Крім того, Законом України "'Про прокуратуру" №1697-УІІ від 14.10.2014 року внесено зміни до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та також встановлено мінімальний посадовий оклад працівника апарату суду у розмірі 30 % посадового окладу судді та зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити збільшення видатків Держбюджету України на оплату праці працівників апаратів судів, який набрав чинності, але з невідомих причин він так і не був приведений в дію.
На звернення ряду судів нашої держави рішенням Ради Суддів України від 12.03.2015 року вирішено звернутись до Кабінету Міністрів України щодо необхідності упорядкування умов оплати праці працівників апаратів судів, визначених Постановою КМУ від 09.03.06 № 268, зокрема шляхом приведення положень названої постанови до норм Закону України від 12.02.15 № 192-УШ "Про забезпечення права на справедливий суд".
Реакція державної влади не змусила себе довго чекати, усвідомлюючи, що вже з 01.04.2015 року працівникам апаратів судів доведеться нараховувати гідний та достойний посадовий оклад, який передбачений Законом України «Про судоустрій і статус суддів», Кабінетом Міністрів України 30.03.2015 у Верховній Раді України зареєстровано законопроект про Державну службу № 2490 від 30.03.2015 року, яким передбачено скасування абзацу 2 частини 1 статті 147 ЗУ "Про судоустрій та статус суддів" (Матеріальне, побутове забезпечення та соціальний захист працівників судової системи). Передбачено виключити пункт з тексту Закону, який регламентував установлення посадового окладу працівнику апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, у розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Зазначений законопроект прийнятий Верховною Радою України в першому читанні.
Прийняття такої норми Закону є неприпустимим та прямо заборонено статтею 22 Конституції України, в якій зазначено, що при прийнятті нових Законів або внесенні змін до чинних Законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Норми Конституції України є нормами прямої дії, тому прийняття Законів і їх невиконання, утворення заборгованості із заробітної плати в державному органі, змушують працівників апарату суду звертатися до суду з позовом про стягнення заборгованості по заробітній платі та зобов’язання відповідних органів нараховувати і виплачувати заробітну плату передбачену Законом.
Зазначені дії законодавців є несправедливими і дискримінаційними стосовно працівників апарату суду, посадовий оклад яких залишається на рівні однієї мінімальної заробітної плати відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», оскільки посадовий оклад судді місцевого суду становить 10 мінімальних розмірів заробітної плати, в той час, коли посадовий оклад працівника апарату суду, як вже зазначалось вище, становить одну мінімальну заробітну плату.
Вважаємо, що такі граничні межі заробітних плат, встановлені державою, є щонайменше неспіврозмірними та до оплати праці усіх державних службовців влада підходить вибірково із застосуванням подвійних стандартів.
Необхідно визнати, що робота будь-якого суду в цілому у великій мірі залежить від виконання своїх посадових та функціональних обов’язків всіх працівників апарату суду, в тому числі секретарів судових засідань, секретарів суду, консультантів, помічників суддів та інших спеціалістів, які сумлінно ставляться до виконання своїх обов’язків, але їхня праця належним чином та у відповідному розмірі не оплачується та прирівняна до низькооплачуваних спеціальностей і найголовніше, не відповідає тій відповідальності, яку несуть державні службовці під час виконання своїх службових обов’язків.
Враховуючи викладене, -
П Р О С И М О:
- вжити заходів щодо виконання ст.147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», в редакції Закону України № 192-VІІІ від 12 лютого 2015 року, який набрав чинності 28 березня 2015 року, стосовно нарахування та виплати розміру заробітної плати, встановленої Законом, а також заборгованості по заробітній платі працівникам апарату суду;
- привести Кабінетом Міністрів України положення постанови КМУ від 09.03.2006р. №268 у відповідність із Законом України «Про забезпечення права на справедливий суд», який набрав чинності 28.03.2015р.;
- внести поправки, якими виключити із розділу X Прикінцевих та перехідних положень підпункту 7 пункту 4 законопроекту про Державну службу № 2490 від 30.03.2015р. в частині виключення абзацу 2 частини 1 статті 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (матеріальне, побутове забезпечення та соціальний захист працівників судової системи), наступного змісту: «При цьому розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців».
Просимо повідомити про результати розгляду звернення.
За дорученням зборів суддів
та працівників апарату суду
з повагою,
В.о. голови Уманського міськрайонного
суду Черкаської області В.М.Гончарук